Nuomonė: Apie naująjį Lietuvos herojų

Šį įrašą paskatino Ričardo Savukyno straipsnis Lrytas.lt portale, kurį siūlau perskaityti prieš kritikuojant ar apskritai skaitant mano mintis čia.

Autorius straipsnyje išdėsto nuomonę su kuria, deja, tenka sutikti ir man. Niekaip negaliu suprasti, už ką dviejų žmonių žudikas, realiai psichinis ligonis, kuris savo nepatvirtintais duomenimis išprievartautą dukrą filmuoja, liepia rodyti atliktus veiksmus ir visa tai deda į internetą. Tėvas? Na, galbūt ir tėvas, kuris apimtas taip visų žmonių traktuojamos nevilties siuntinėja vaizdus visoms nacionalinėms televizijoms ir naujienų portalams. Sakysite, jos veidas uždengtas – bet ar pavardė ir vardas paslėpti? Ar tikrai niekas jos neatpažins darželyje, mokykloje? Galbūt ne, nes kaip greitai šis „skandalas“ išpopuliarėjo, taip greitai jis ir pasimirš.

Mūsų didžiosios dalies visuomenės herojus nužudė du žmonės ir vieną jų net teisėją – parodė, iš kur teisingumo kojos dygsta. Toks jausmas, kad šiais laikais Lietuvoje nužudydamas aukštesnes pareigas turintį žmogų, gauni vis daugiau papildomų „taškų“, pakyli dar aukščiau visuomenės gelbėtojo. Kas būtų, jeigu kas nors pasiryžtų nuversti, tiesiąją to žodžio prasme, kokį seimūną, seimo pirmininką, finansų ministrą ar galų gale mylimą prezidentę? Tikriausiai ne tik, kad neskambintum į policiją pastebėję šį asmenį, bet ir dar paaukotume trumposiomis žinutėmis „ant bilieto“ į Bulgariją.

Bet ar čia sutinka ir visi tie kovotojai prieš mirties bausmę bei abortus? Juk vienu atveju žudai jau visuomenei nusižengusį ir nieko vertą asmenį, o kitu net nepradėjusi gyvenimo, bet jau kaltą, nes atsirado nevietoje ir ne laiku? Juk nemalonu, kai po 9 mėnesių išdygsta pasiutusio vakarėlio siurprizas ar ne? Ar tuomet šie žmonės pateisina tuos masinius žudymus JAV ir Vokietijos mokyklose, kai vienas užguitas moksleivis „pravalo“ visuomenę nuo 30 nepraustaburnių ir gyvenimo išsišokėlių. Ar tą patį jie sakytų, jeigu kokioje nors prestižinėje Lietuvos mokykloje ateitų moksleivis ir padarytų visuomenei „gerą“ nuo visuomenės pedofilų? O jeigu ten būtų jų sūnus ar dukra? Negi požiūris nepasikeistų ar ir čia liktų kalta prokuratūra ir policija, kurios neužtikrino jūsų vaikų saugumo ir leido kažkokiam vienam atsinešti kovinį ginklą į mokyklą?

Keista ta visa herojaus perspektyva, skatinančių žudymą svetainių ir įvairių grupių socialiniuose tinkluose kūrimas bei plėtimas. Ir tikriausiai teisybę sako Ričardas Savukynas – nesvarbu, kokia bus bylos baigtis, nesvarbu, kas paaiškės, Drąsius Kedys liks mūsų tautos herojumi, kuris vienintelis išdrįso parodyti šiai valstybei teisingumą ir jo prasmę.

Dar keistesnis atrodo nuostabusis pedofilų anti-palaikymas Klaipėdoje. Štai Klaipėdos dienraščio turima video medžiaga:

Atkreipkite dėmesį ką nuolat kartoja mūsų aktyvi visuomenės veikėja. Netgi kelis kartus pasakyta: „už mūsų mokesčių mokėtojų pinigus“ – ar tai negirdėtina dabar visur, juk krizė, o tautos išrinktieji ir toliau važinėja prabangiais nuomotais automobiliais. Kita mintis: „pilietinė pareiga“ – jeigu ji taip puikiai atlieka tą pilietinę pareigą, kodėl išsirinkome dabar jau nušalinto seimo pirmininko Arūno Valinsko partiją – ar nenorėjome šou, kurį ir gavome.

Ir ne, šiuo įrašu aš neskatinu pedofiliškumo ar kažko tokio, neginu teises aktus pažeidžiančių asmenų, aš tik išreiškiu nuomonę su kuria galima sutikti arba ne. O savo asmenines problemas geriau spręsti kažkur kitur nei tik pasitaikius progai šuoliuoti prie prokuratūros ir džiaugtis 10 minučių populiarumu.

Taip pat sutinku, kad policija kartais dirba prastai, bet ar visi šiais laikais dirba gerai ar ir visiems sekasi? Žinoma, šiuo išskirtiniu atveju tikėjausi, jog nusikaltėlis bus pagautas dar tos pačios dienos vakare, bet…

Aš tiesiog nesuprantu, ką šiais laikais mes herojais laikome?

Komentuoti: Zoozoole Atšaukti atsakymą

Rašykite komentarą

Komentarai

  • Simas
    spalio 11th, 2009 / 07:00
    Atsakyti

    Įtariamieji->kaltinamieji->pripažinti kaltais.(Kedys;∞)->(∞;∞)->(∞;∞).
    Gyvename teisinėje valstybėje. Juokinga, kai visuomenė pradeda vadovautis emocijomis. Man asmeniškai, tai primena užsienio šalių talentų paieškų šou. Pristatomas kažkoks subjektas. Pradžioje standartiškai papasakojama graudi graudi istorija ir sudirginus jausminę stygą po + – efektingo pasirodymo visi ploja apsižliumbę. Štai jums ir herojus. Skirtumas tik tas, kad čia viskas vyksta kriminaliniame pasaulyje. Istorijos atžvilgiu kiekvienas mūsų turėtų laikytis neutraliteto pozicijos.. Ir taip, pedofilija – visuomenės nupuvęs nagas, kurį derėtų pašalinti.

  • Evaldas
    spalio 11th, 2009 / 09:05
    Atsakyti

    kodėl šaipomasi iš tų žmonių, kurie palaiko Kedį ir sakoma, kad atseit jie ieško kažkokio herojaus, tautos didvyrio, gelbėtojo? kam čia taip hiperbolizuojama ir iškraipoma? žinoma, tarp palaikančių yra ir tokių, kuriems Lietuvos valstybės egzistavimas ar demokratinės valstybės egzistavimas yra kaip rakštis subinėje. bet taigi tokie palaikytų bet ką, kas tiktai bent kiek pagadintų valstybės prestižą. jiems Kedys ir jo dukra mažiausiai rūpi. Bet kiti galbūt neieško jokio herojaus, o tiesiog supranta tėvo neviltį. Gal matoje šitoje desperacijoje galimybę pajudinti nusikalstamą teisėjų klano veikimą?
    Aš klausiu saves – o ką tu būtum daręs Kedžio vietoje? Susitaikęs? Pasistengęs užmiršti? Ar irgi troškęs įvykdyti teisingumą, tik gal būtų pritrūkę parako kiaušiniuose? Juk šitas klausimas, manau, natūraliai kyla kiekvienam.
    O KĄ, AUTORIAU, TU BŪTUM DARĘS KEDŽIO VIETOJE? Ar tau toks klausimas nekyla?

  • Ričardas Š.
    spalio 11th, 2009 / 13:04
    Atsakyti

    Evaldai, sutinku. Tačiau ar tu tikrai manai, jog didžiajai daliai tų jo gynėjų bent kiek rūpi jis pats ar jo dukra? Yra gal vienas kitas subrendęs žmogus, kuris jį supranta, kaip prispaustą nevilties, bet, esu įsitikinęs, kad tie žmonės nebėga prie prokuratūros ir nedaro įvairiausių kitų nesąmonių.

    Šiuo atveju aš nenagrinėjau, ar Kedys pasielgė teisingai, nes čia yra klausimas be realaus atsakymo – aš kalbėjau apie tai, kaip jis mūsų visuomenės, norinčios visus išžudyti tik ne savo pačius, laikomas didvyriu, nors iš esmės jiems vienodai rodo. :) Todėl svarstyti, ką būčiau aš daręs ar kaip pasielgęs nelabai verta. Pats faktas įvyko, o tai vertins teismas.

  • Karolis
    spalio 13th, 2009 / 09:01
    Atsakyti

    Na taip, paskaicius straipsni is lryto.lt ir daryti kazkokias tai isvadas yra nelabai protinga vien del to jog Lrytas jau nuo seno yra siejamas su teisesauga ir raso tai ,ka jiems liepia rasyti, stebejau visas ziniasklaidas nuo pat praejusio pirmadienio ir pastebejau viena dalyka, kai visos ziniasklaidos skelbe jog D,Kedys psichiskai sveikas zmogus ir problemu su galva neturejes, butent lrytas.lt skelbe visiski kitaip ,teigdamas jog D.Kedys turejo psichiniu problemu. Keista ir vakarykste laida „nuo..iki“ Kur kazkokia zurnaliste man asmeniskai niekuomet nematyta, pasakoja kaip kalbejo su kedzio vaiku, ir kaip tas vaikas jai sake ,jog ji pati nebezino kaip ten istikruju buvo. Mano manymu taip ir buvo ,nes vaikai jau nuo 3 metu viska puikiai atsimena,o tevas budamas protingas ir sumanus verslininkas taip akiplesiskai be tvritu irodymu nebutu puoles saudyti tokiu aukstu insituciju zmoniu.

  • stiuartas
    spalio 13th, 2009 / 09:36
    Atsakyti

    Nepalaikau nei vienos pusės, nes tikrai nesu teisėjas ar visa žinatis. Tačiau keistas kad blogo autorius apsiima teisėjo ir dar gydytojo vaidmens ne tik pamindamas nekaltumo prezumciją (nekaltas, kol neįrodyta priešingai), bet ir nustatinėdamas psichines ligas „už ką dviejų žmonių žudikas, realiai psichinis ligonis“.
    Taip galima, kontrargumentuoti man, kad tauta garbina Kedį už tai kad jis žudė, bet šiuo atveju aš ne apie tai, o tik apie blogerio norą prisimti jam nepriskirtus vaidmenis. Manau tai tik emocijų protrūkis, o būtent tomis pačiomis emocijomis ir vadovaujasi tiek sudidvyrinto tėco gerbėjai, tiek priešininkai.

  • Zoozoole
    spalio 13th, 2009 / 09:56
    Atsakyti

    Gyvename supuvusioje sistemoje ir tai yra faktas, kurio nepaneigs niekas! Kaip tai gali įvertinti teismas ir priimti sprendimą, jei visi tie teisėjai, politikai ir t.t. yra tos pačios supuvusios sistemos dalis? Niekas ir nesako, kad Drąsius didvyris. Čia ir vėl žiniasklaidos prikabinta etiketė (kieno užsakymu?). Žiniasklaidoje gali užsisakyti straipsnį. Manau, kad kiekvienas tėvas taip pasielgtų, nes kovoti prieš pedofilų tinklą, kurie šiltai įsitaisę teisėjų, politikų ir kt. pareigose yra neįmanoma! Žodžiu, galima čia prirašyti labai daug, bet kokia prasmė… Šioje situacijoje nėra nei kaltų, nei ne kaltų. Yra situacija, kuri tikiuosi išjudins tą supuvusią sistemą, galbūt pagaliau kažkas prabus!

  • Zoozoole
    spalio 13th, 2009 / 10:04
    Atsakyti

    „Visi mano pra šymai prokurorams atmetami. Prašymas apklausti orgijose dalyvavusį apygardos teisėją prokuroro Kiuršino atmestas, nes informacija apie teisėją nėra patikrinta proceso veiksmais, nurodytas teisėjo atpažinimo būdas nėra atliktas pagal LR BPK normas, todėl neturi jokios teisinės galios, prašyme apklausti nenurodyta koks turėtų būti šios apklausos dalykas ir kokią informaciją, naudingą tyrimui, būtų galima gauti apklausus apygardos teisėją. Aš jau nieko nebesuprantu: ar aš kaip nukentėjusios mažametės įstatyminis atstovas galiu turimą informaciją patikrinti proceso veiksmais, ar aš galiu atpažinimą atlikti pagal LR BPK normas, ir apskritai, aš nesuprantu, ar mažametės nurodytų asmenų, kurie lankėsi jos seksualinio prievartavimo vietoje, parodymai gali turėti reikšmę baudžiamojoje byloje.“

    Va tau ir teisybės ieškoti mūsų demokratinėje valstybėje…! Ričardai, prabusk. Kai susidursi pats su tuo su kuo susiduria kiti, tavo nuomonė keisis. Kai norėsi ką nors pasiekti ar dėl kažko kovoti ir kaip gausi ne rezultatą, o spjūvį veidą suprasi, kas per biesas ta sistema yra. „Reikia nuleisti sukrešėjusį kraują.“ Lietuvai reikia revoliucijos, kitaip nieko nebus!

  • Ričardas Š.
    spalio 13th, 2009 / 16:30
    Atsakyti

    stiurtas -> deja, nepasiimu jokio vaidens, nuomonė subjektyvi. Aš kitaip negaliu vadinti žmogaus, kuris deda savo galbūt prievartautos dukros video į internetą. Aš to nesuprantu, ir neaiškinu, kad jis psichinis ligonis, nes turi tokią ir tokią diagnozę. Taip pat nesu linkęs savęs laikyti teisėju ar kuo kitu. O kad nekaltas, tai visko gali būti. Vienu žodžiu, galbūt ne taip išsireiškiau, galbūt matomas per daug nei yra iš tikrųjų.

  • Ričardas Š.
    spalio 13th, 2009 / 16:33
    Atsakyti

    Zoozoole, kas per biesas ta sistema yra aš suprantu ar bent nutuokiu. ;)

  • Renaldas
    spalio 14th, 2009 / 10:54
    Atsakyti

    Šiaip suprasdamas, kad čia tik tavo nuomonė, pasakysiu labai tiesiai, kad daug kur prišnekėjai ne į temą. Lygini dalykus, kurių nereikėtų, arba jie nelygintini. Sakai, kaip galima palaikyti žmogų, kuris nušovė du žmones? Sakai, kaip jaustumeis jei tarp nušautų mokykloje būtų tavo vaikai? Bet kaip tu jaustumeis, jei tavo vaiką pedofilas tvirkintų? Ne su bet kuo, bet su tavo žmona? Kaip tu jaustumeis? Sedėtum rankas sudėjęs? Nors aš už humanizmą ir panašiai, bet kartais yra peržengiama riba. Esu iš tų, kurie Lietuvoje jau niekuo netiki. Nes ar yra jau kuo tikėt? Vyksta protestai, vyksta dar visokie prašymai, rašomi raštai ir ne tik šia tema, bet ar vyriausybei kas nors rūpi? Ar atsakoma, bent į klausimus? Dar vienas dalykas, apie filmavimą. Sakai pavardės žinomos ir panašiai. O tu galvoji, kai prasidėjo skandalas pavardė buvo nežinoma? Galvoji vietinėj aplinkoj niekas nežinojo apie katrą žmogų kalba ėjo? Čia Lietuva, čia visas Kaunas vieni kitus žino, todėl nemanau, kad kas pasikeitė po nufilmavimo.

  • Ričardas Š.
    spalio 14th, 2009 / 20:41
    Atsakyti

    Žodis „nesąmonė“ gal kiek per griežtas. O iš esmės taip abu jausmai nėra nei palygini nei aprašomi, tačiau duodama peno apmąstymams, diskusijai, kuri čia ir vyksta.

  • Renaldas
    spalio 15th, 2009 / 10:55
    Atsakyti

    Man tai straipsnis nepasirodė penas mintims, bet vienareikšmiška nuomonė, nepalaikanti Kedžio.

  • Ričardas Š.
    spalio 15th, 2009 / 15:21
    Atsakyti

    Nesutinkat – diskutuokit. Tuo pačiu šis straipsnis atsakas į Lrytas.lt straipsnį, o antraštėje nurodyta, kad tai nuomonė, o ne kokio nors teisėjo ar dar kieno nors verdiktas.

  • Hoshis
    spalio 29th, 2009 / 14:32
    Atsakyti

    *** prisiskaitė komjaunimo tiesos propagandistų straipsnio ir iškart pasiduoda formuojamai nuomonei…

    Pakeitimas: Pirmiausia siūlyčiau išmokti nesikeikti.

  • Andrius
    lapkričio 3rd, 2009 / 13:37
    Atsakyti

    Malonu Ričaradai matytį tavo blaivų mastymą, pritariu autoriui Kedys tikrai nėra herojus.

  • Lukas
    lapkričio 17th, 2009 / 16:53
    Atsakyti

    Na nėra jokios pateisinamos priežasties dėl kurios galima žudyti žmogų. Bet, kad teisinė sistema yra bloga tai aišku. Mano nuomone taip nebūtų įvykę, jei tesimo procesas nebūtų buvęs vilkinamas, o įtariamieji ( kalbu apie nušautą teisėją) tyrimo metu nušalinti nuo pareigų, kas nebuvo padaryta.

Tęsdami naršymą sutinkate su slapukų (angl. cookies) naudojimu. daugiau...

Slapukai (angl. cookies) naudojami sukurti patrauklią ir patogią vartotojo sąsają ir užtrikina geriausią naršymą. Spausdami "Sutinku" sutinkate su slapukų naudojimu šioje svetainėje.

Užverti