7 daugiausia realiam gyvenimui įtakos turintys žaidimai

Buried In Time
Creative Commons License photo credit: dantc

Neseniai rašiau apie agresyvių žaidimų įtaką, o dabar atėjo laikas padiskutuoti, kurie labiausiai mus keičia realiame gyvenime ir kaip mes įj pradedame žiūrėti po daugybės valandų, praleistų prie kompiuterio. Pateikiu 7 daugiausia įtakos turinčius žaidimus, aprašytus GameRadar.

7 – Tony Hawk.

Žaidimas šiek tiek keičia supratimą apie pasaulį. Po daugybės valandų lakstant riedlente po įvairiausius miestus, šokinėjant per pastatus, tvoras ir kitką, po truputį eidami gatve šiek tiek kitaip suvokiame gravitacijos trauką, šaligatvio plyteles ir bordiūrus.

Mano nuomone, galbūt šis žaidimas ir keičia šiek tiek vaizdą į realaus pasaulio dalykus, tačiau tai tik įsijautimas, kai staiga atsitrauki nuo žaidimo, kurį žaidi keletą dienų ištisomis valandomis. Panašiai būna ir su filmais ar serialais, jeigu ištisus sezonus peržiūri per kelias dienas. Atsitraukęs nuo serialo, žaidimo susieji save su veiksmo herojais ir lyg pasineri į „realią virtualybę“.

6 – The Sims

Pažaidę šį žaidimą į interjero dizainą niekada nebežiūrėsite taip pat.

Tenka prisipažinti, kad mėginau visas šio žaidimo dalis (išskyrus The Sims 2 papildymus). Žaidžiau pirmąją versiją dar tada, kai ji tik pasirodė rinkoje – ir tai buvo nuostabus žaidimas, jis ir dabar toks, nes jo perkamumas vis auga ir muša rekordus. Bet vis dėl to galų gale šis žaidimas po intensyvaus „lošimo“ pabosta ir tampa laiko stūmimu.

Kita vertus, per daug žaisdami The Sims jūs pradedate „jausti“ laiką ir rinktis, kas geriau – dar viena valanda prie televizoriaus ar knygos (juk dėl geresnio darbo reikdavo nemažai mokytis ir skaityti knygų, tiesa?)

5 – Animal crossing

Nesu mėginęs šio žaidimo, tad asmeninių pastebėjimų čia mažai rasite. Šio žaidimo įtaka panaši į The Sims – laiko planavimas.

4 – GTA IV

Per daug žaidžiant šį žaidimą pasaulis tampa labai jau suvaržytas. (apie proveržius rašiau anksčiau)

Praleidus daugiau nei šimtą valandų žaidžiant šį žaidimą ir šaudant į policininkus, žmones, praeivius tikrai pasikeičia mąstymas apie realybę. Čia jūs pamatę stovintį motociklą galite sumanyti jį pavogti, tačiau prisiminsite, jog tam vis dėl to reikia klaviatūros ir pelės. Kaip ir Tony Hawk šis žaidimas nukelia jus į svajonių ir fantazijų pasaulį realybėje.

Šį žaidimą taip pat žaidžiau nuo pat pirmosios dalies, tačiau jokių šalutinių poveikių nepajutau, matyt, per gerai supratau realų pasaulį ir nekildavo klausimai, kas būtų jeigu aš panašiai pasielgčiau realiame pasaulyje.

3 – Silent Hill

Tamsa tampa baisiu dalyku.

Silent Hill autoriai pasistengė „nustebinti“ žaidėjus įvairiais netikėtumais ir pašokimais nuo klaviatūros. Įsivaizduokite, žmones praleidusius daugybę valandų žaidžiant šį nerimą ir įtampą keliantį žaidimą, o po to naktį leidžiančius namie be pašalinių asmenų. Iš tikrųjų gali pakrikti nervai ir galima užsirakinti visas duris, visus langus dėl tokios baimės.

Atsimenu, kai buvome mažesni su draugu pirmą kartą žaidėme Half life 2 (atrodo, nepamenu ar 1, ar 2), tai vaikščiodami koridoriais net netikėjome, kad glaime sutikti monstrų, bet kai vienas staiga iš už kampo išniręs pradėjo bėgti į mus, abu pašokome nuo klaviatūros, atsitraukėme ir bėgome atgal –  į žaidimo pradžią. Ilgai juokiamės ir juokiamas dabar, bet tai buvo gana įdomus momentas.

2 – Guitar Hero

Daugelis vaikystėje norėjo būti ne tik policininkais, medikais ir gaisrininkais – vis pasvajodavome ir apie super žvaigždės, dievaičio darbą. Tuomet jis atrodė svaiginantis ir nerealus, panašų pojūtį suteikia Guitar Hero žaidimas.

Žaidimo įtaka – išmušta iš vėžių vaizduotę bei sukelia proto „klaidas“.

GamesRadar autorius siūlo jums pagroti bent 6 dainas iš eilės ir paskui pamėginti pasėdėti ramiai, autoriaus teigimu po to matysite kiaurai ir pro sienas, ir pro daiktus. Kitas įdomesnis pastebėjimas, kad net vairuodami automobilį pasąmoningai kelią galite įsivaizduoti, kaip Guitar Hero dainos takelį. Gana keista, bet įtikinama

1 – Tetris

Žaidimų karalius. „Jis palaidoja save jumyse ir atsisako išeiti“. :) Tikrai kiekvienas esame žaidę šį žaidimą, tačiau čia minima jo blogoji pusė, kai negali išmesti iš galvos tų niekaip nesibaigiančių ir krintančių blokelių. Daugiau apie šį sutrikimą galite pasiskaityti WIkipedia puslapyje.

Kai kurie pastebėjimai atrodo įtikinami, o kai kurie kaip anekdotas ar pokštas. Iš tiesų net pats nežinau, kuriuos priimti rimtai, nes didesnių pagrindimų GamesRadar autorius taip ir nepaviešina. Straipsnis jums skirtas tik dėl įdomumo ir teorijų „gaminimui“.

Komentuoti: elt.lt » Blog Archive » Apžvalga 68-69 vasaros dienoms… Atšaukti atsakymą

Rašykite komentarą

Komentarai

  • banditaz
    rugpjūčio 7th, 2008 / 10:18
    Atsakyti

    Žaidimai patys savaime blogos įtakos nedaro. Ją daugiau apsrendžia išoriniai poveikiai – auklėjimas, draugai. Kai tau daromas blogas išorinis poveikis, tu greičiau pasimesi ir žaidimuose, o jie savo ruožtu ir įtakos tau darys.

    Dalį iš šių žaidimų savo laiku žaidžiau tikrai nemažai. Bet jokio iš minėtų blogų įtakų nepastebėjau. Tai ką?

    Gerai auklėjamas žmogus nesėdės kelias paras be pertraukos prie žaidimo. O jei sėdės, tai jam blogą įtaką gali daryti bet kas, nes lygiai taip pat jis gali kelias paras prasėdėt prie TV ar pragert. Tai jau akivaizdūs psichologiniai sutrikimai.

  • Ričardas Š.
    rugpjūčio 7th, 2008 / 10:29
    Atsakyti

    Sutinku, dėl to pabaigoje įrašo atsargiai vertinau pateikiamus įrodymus iš GamesRadar puslapio. Tiesiog mintys pasvarstymui ir teorijos.

  • elt.lt » Blog Archive » Apžvalga 68-69 vasaros dienoms…
    rugpjūčio 9th, 2008 / 10:23
    Atsakyti

    […] yra ir sąrašas žaidimų, kurie šiandieniniame pasaulyje turi daugiausia įtakos realiam gyvenimui […]

Tęsdami naršymą sutinkate su slapukų (angl. cookies) naudojimu. daugiau...

Slapukai (angl. cookies) naudojami sukurti patrauklią ir patogią vartotojo sąsają ir užtrikina geriausią naršymą. Spausdami "Sutinku" sutinkate su slapukų naudojimu šioje svetainėje.

Užverti