Google Chrome OS – IV dalis
Žvelgiant į ateitį
Kokie Google OS šansai išpopuliarėti dabartinėje rinkoje, kurioje jau dešimtmečius dominuoja monopolija valdoma Microsoft kompanijos? Įvairių IT puslapių analitikai, mano, jog Google turi tam šansų tik pats procesas užtruks pakankamai ilgai. Microsoft per daug metų dirba šioje rinkoje, kad ją būtų galima nugalėti iškart. Tačiau tai daugiametis procesas, kuris gali prie to priversti, kalbama, kad Google atsigriebs pakankamai didelę dalį rinkos po 3 ar 5 metų. Pirmaisiais pasirodymo metais žadami kuklūs 2 procentai rinkos, kuriuos sudarys įvairūs informacinių technologijų smalsuoliai bei entuziastai, tas pats Atviras kodas ir t.t. Per antrus veiklos metus prognozuojami visi 10 rinkos procentų, jeigu Google išties sužibės ir prasidės iš lūpų į lūpas keliaujančios informacijos srautas. Galbūt tokios prognozės kiek optimistiškos, bet vien tai jau rodo, kad naujas dalyvis sugebės per trumpą laiką sugebės pasiimti daugiau nei ilgai tobulinama Linux.
Greitas sistemos populiarėjimas susijęs su stipriu Google vardu internete ir patikimumo garantu – tas pats buvo ir su Chrome naršykle, kurios reklamas galime vis dar matyti daugelyje Google talpinamų reklamų.
Internete net pasigirsta nuomonių, jog Google istorija su operacine sistema gali priminti Mozilla Firefox – daug kantrybės, darbo naujovių – visa tai paskatino rintis alternatyvą, o ne iškart siūlomą Microsoft naršyklę.
Nors kompiuterių gamintojai kol kas kaip susitarę kalba apie tai, jog nežino ar naudos Google OS savo gaminiuose, Lenovo pabrėžia, kad ieško naujovių ir naujų galimybių, o vienintelė išimtis Intel kompanija pareiškė, jog jau kurį laiką dirba su Google šiais klausimais. Atrodo, kad kompiuterinės įrangos gamintojas susidomėjęs spartesne Google siūloma OS. Belieka tik laukti, kaip atrodys galutinis variantas.
Apibendrinimas
Daug kas kalba apie tai jog Google laikas nustoti kurti vis naujus produktus ir pradėti išdirbinėti jau turimus. Galbūt naujas žingsnis į OS rinką buvo pradėtas kaip Beta versijų pašalinimas nuo savo Google Apps tarnybų. Tuo pačiu kyla klausimas ar Google kartais neprimena mažo vaiko, kuris kažką sugalvoja (pamato blizgančio) ir puola visomis keturiomis ten, o kai atsiranda naujas blizgesys – puola prie jo taip ir neužbaigdama ankstesnio projekto.
Tokios nuomonės laikosi ne tik kai kurie IT specialistai bet ir eiliniai vartotojai, vis gi pasilieku prie versijos, jog Google bando atsigriebti dalį rinkos iš Microsoft stiprindama savo įmonės vardą. Šiais laikais pati svarbiausia kova ir jos tikslas atimti kuo didesnę rinką iš varžovo, ką abi kompanijos ir šiuo metu daro.
Nors kurdamas ir plėtodama naujus produktus Google užmigo su senaisiais, dabar pradedame stebėti savotišką jų atgimimą, pridedamos naujos funkcijos į GMail, GReader tarnybas, tobulinamas interneto dokumentų tvarkyklių paketas ir t.t.
Vartotojams bet kokiu atveju šis naujo dalyvio pasirodymas naudingas, nes visada sveika konkurencija naudinga vartotojui, tuo tikriausiai ir reiktų labiausiai pasidžiaugti, o sulaukę ir pirmosios „beta“ ar „alpha“ versijos galėsime plačiau spręsti apie siūlomas galimybes bei trūkumus, kurių vis dėl to nepavyks išvengti.
Straipsnių serija parengta pagal įvairius interneto šaltinius.