Apie Google ir Feedburner

Google logotipas

Feedburner tai daugelio tinklaraščių autorių pamėgta interneto tarnyba, kuri suteikia galimybė nukreipti RSS srautus per save. Kartu siūlo papildomų įrankių, nuostatų – reklamos priedus, patobulintą funkcionalumą, patogesnį srautų valdymą. Greitai išpopuliarėjusi Feedburner susilaukė dėmesio iš Google, kuri 2007 metų gegužę ją nusipirko. Nors anksčiau buvo daugybė nuomonių – vieni buvo patenkinti ir džiaugėsi šiuo susijungimu, kiti jį vertino neigiamai, dabar atėjo laikas aptarti tai, kas įvyko.

Daugelis iš dviejų didelių bei populiarių kompanijų tikėjosi inovacijų, naujovių ir tobulinimo, gaila, tačiau Google šiuo atveju pasielgė ne visai taip. Nusipirkusi Feedburner ji gan ilgai delsė – didesnių tobulinimų ar naujienų nebuvo pateikta. Kiek vėliau viena didžiausių paieškos sistemų ir reklamų pardavimo kompanija nusprendė prie RSS srautų prijungti savo sukurtą AdSense reklamos tinklą.

Kai kuriems vartotojams tai išėjo į naudą, tačiau kiti skundėsi net 90 procentų sumažėjusiomis įplaukomis. Mat prieš AdSense atsiradima Feedburner tarnyba turėjo savo specialių reklamos tinklą, kurio reklaminiai skydeliai, kaip teigiama, buvo aukštos kokybės, lankomi bei patikimi.

Google atstovai į šį klausimą turi savo nuomonę. Jie teigia, kad didžiosios dalies autorių straipsniuose publikuojamos reklamos naudojantis AdSense platforma išaugo bemaž dvigubai. Ir nesklandumai esą kilę dėl to, kad prieš tai buvusi Feedburner Ad Net sistema veikė tiek pačiuose tinklaraščių,  svetainių puslapiuose, tiek RSS sraute. Beje reklamos pardavėja suteikė papildomą statistiką, kad autoriai galėtų išsiaiškinti, kur jų pajamos vis gi prapuolė, o kur jie užsidirbo.

Google Feedburner

Apie tų pačių skydelių talpinimą svetainėse Google atstovai kalba nenoriai, jų nuomone, tokiais atvejais patys reklamos užsakovai turi susisiekti su svetainės savininkais ir derinti jų pardavimus, rodymus ir t.t. Grindžiama ir tuo, kad reklamos užsakovai dažniausiai tikisi „nupirkti“ visą auditoriją.

Kita, gana dažna ir mane labiausiai erzinanti problema, tai pastovus statistikos šokinėjimas, skaičių nepastovumas ir netikslumas. Taip pat yra pasitaikę atveju, kai Feedburner statistika buvo piktybiškai keičiama – didinama. Prisiminti šias istorijas bei pačią problemą galite peržiūrėję šį video:


Feedburner statistikos padirbinėjimas

Šiuo klausimu populiariausios paieškos tarnybos atstovai kalbėjo nelabai noriai. Jų nuomone, su kuria vis dėl to tenka sutikti, svarbesni yra „pasiektųjų“ (angl. reach) skaičiai bei statistika. O tie, kurie nuolat yra užsisakę naujienas, nebūtinai jas skaito, todėl nereiktų šios statistikos dalies labai sureikšminti.

Apie Feedburner statistikos sujungimą su  žinoma Google Analytics tarnyba kalbama taip pat atsargiai. „Google dažniausiai nenori nustatinėti tikslaus produktų pasirodymo laiko.“  Tačiau jie jau dabar pateikia panašią grafinę sąsają turinčią statistiką naujai persikėlusiems vartotojams  į Google serverius.

RSS srauto pristatymas el. paštu. Nors mano srautą el. paštu užsisako vos vienas žmogus, užsienyje tai tampa ypač populiaru ir vis daugiau žmonių pageidauja naujienų būtent šiuo būdu. Tam tikriausiai daugiausia įtakos turi nelabai patyrę vartotojai arba vartotojai, kurie nenori užsiiminėti papildomomis programomis ar tarnybomis. Kita vertus, tai iš dalies patogus būdas sekti savo mėgstamiausias svetaines. Gaila, tačiau ir šiuo klausimu praktiškai nepateikiama jokios informacijos – Google stebi šią statistiką ir kylančią paklausą, bet šiuo metu neturi nieko geresnio pasiūlyti.

Naujieji (jau senieji :) ) Feedburner savininkai nesėdi vietoje ties srauto atnaujinimais ir jų efektyvumu. Atstovai teigia, kad yra nemažai dirbama ties efektyvumo gerinimu ir kiekvienas parašytas straipsnis turi beveik iškart pasirodyti tarnybose. Vis dėl to, kaip teigiama, dažnai įsivelia įvairiausių klaidų bei sutrikimų dėl kurių įrašų publikavimas užsitęsia.

Privatumo kritikus Google eilinį kartą nustelbia sakydama, jog viskas yra daroma siekiant gerinti paslaugas, todėl neverta dėl to baimintis. Taip pat Feedburner tarnyboje ji nežada blokuoti ar uždrausti trečiųjų šalių programų, tvarkyklių tokių kaip Pheedo.

Kitame įraše apie galimus Feedburner konkurentus, jų naudą ir galimą įtaką. Apibendrinimas.

Komentuoti: Feedburner alternatyvos, jų reikšmė ir nauda | Ričardas Šmaižys Atšaukti atsakymą

Rašykite komentarą

Komentarai

  • Feedburner alternatyvos, jų reikšmė ir nauda | Ričardas Šmaižys
    sausio 29th, 2009 / 18:22
    Atsakyti

    […] Tęsiu ankstesniame įraše pradėtą temą apie Google Feedburner. Šioje dalyje kalbėsiu apie galimas tokios tarnybos alternatyvas, problemas, įtaką bei naudą. […]

Tęsdami naršymą sutinkate su slapukų (angl. cookies) naudojimu. daugiau...

Slapukai (angl. cookies) naudojami sukurti patrauklią ir patogią vartotojo sąsają ir užtrikina geriausią naršymą. Spausdami "Sutinku" sutinkate su slapukų naudojimu šioje svetainėje.

Užverti