Bendravimo psichologija – vadovėlis

KTU Technologija Bendravimo Psichologija vadovėlisPrie savo perskaitytų psichologijos knygų galiu pridėti dar vieną – tai kelių  autorių (Junona Almonaitienė (ats. redaktorė), Dalia Antinienė, Nomeda Ausmanienė, Rosita Lekavičienė, Gražina Matulienė, Laima Ruibytė, Zita Vasiliauskaitė) paruoštas ir KTU leidyklos Technologija išleistas vadovėlis Bendravimo psichologija.

Ši knyga, nors ir pakankamai nedidelė, tačiau apžvelgia visus svarbiausius komunikavimo, bendravimo ir šiek tiek paprastos psichologijos bruožų. Knyga daugiausia skirta studentams ar smalsuoliams, norintiems paragauti šio mokslo vaisių ir įgyti šiek tiek daugiau žinių.

Knyga parašyta suprantamai ir lengvai be perdėto mokslinių terminų vartojimo ar neaiškių frazių, struktūrų, paaiškinimų.

Bendravimo psichologija daugiausia orientuojasi į savo socialinį suvokimą, jo ypatumus, kalba apie dažnai mūsų daromas klaidas bendraujant, pavyzdžiui, spręsti apie žmogų pagal stereotipus ir pan. Taip pat pateikia būdų, kaip atpažinus daromas klaidas jų išvengti ir pagerinti savo bendravimą su kitais asmenimis.

Pagrindinės aptariamos temos:

  • Žodinis bendravimas – kalbama apie pranešimus, analizuojami pagal įvairius jų skirstymus (eksplicitiniai ir implicitiniai, kongruentūs ir nekongruentūs). Taip pat pasakojama apie pranešimo priėmimą, kodėl dažnai publika nenori mūsų klausyti ar jai sunku išlaikyti dėmesį. Aptariami ir klausymosi stiliai, nurodoma, kaip reiktų klausyti pašnekovų ar kalbančiųjų, nusakoma statuso ir lyties įtaka klausymuisi.
  • Nežodinis bendravimas – labai trumpai apžvelgiamos pagrindiniai neverbalinio bendravimo ypatumai: veido išraiška, žvilgsnis, gestai, poza, kūno sudėjimas, prisilietimai. Jeigu norite apie tai sužinoti daugiau, siūlyčiau perskaityti Allan Peace knygą Kūno kalba.
  • Tarpasmeniniai santykiai – supažindinama su jais, nusakoma tarpasmeninių santykių raida, kalbama apie draugystę, meilę, santykių iširimą.
  • Konflikto psichologija – kalbama apie vidinius asmenybės konfliktus, jų tipus, konfliktų struktūrą, dinamiką ir, žinoma, kaip spręsti iškilusius konfliktus (strategijos, trečiojo asmens vaidmuo, netiesioginiai sprendimo būdai).

Pateiktame sąraše išskyriau, mano nuomone, svarbiausius knygos skyrius ir temas, kuriomis tikrai verta pasidomėti, tačiau ją perskaitę taip pat sužinosite apie tarpkultūrinius bendravimo skirtumus – orientuojama į dalykinius reikalus, tarpusavio santykius, yra išties naudingų patarimų apie formalią ir neformalią verslo kultūrą bei patarimais, kaip elgtis svečioje šalyje.

Yra net atskiras ir man kiek keistai pasirodęs knygos skyrus apie tai, kaip reiktų ieškoti darbo. Šiame skyriuje aptariamas pasiruošimas darbo pokalbiui, dažniausios klaidos ir netgi patarimai bei informaciją apie gyvenimo aprašymą.

Nepaminėjau tik pateikiamos informacijos apie temperamentą, žmonių tipus ir dar keletą skyrių apie pačią bendravimo psichologiją ir savistabą, tačiau jie nėra tokie jau reikšmingi ar labai išsiskiriantis informacija, kurios nebūtų galima rasti tiesiog internete.

Apibendrinimas

Apskritai ši knyga sugebėjo pataikyti į viduriuką tarp jau mano skaitytos V. Lesgausko Socialinės psichologijos ir apskritai bendrosios psichologijos, todėl tikrai vertą šią knygą perskaityti, nes ji neturėtų pasirodyti nuobodi lyginant su minėta Socialine psichologija, o dar ir sužinosite nemažai bendros informacijos apie psichologiją (ne tik bendravimo).

Šią atnaujintą ir, girdėjau, tikrai papildytą bei išplėstą knygos variantą galite įsigyti iš ManoKnyga.lt knygyno.

Kitos psichologijos knygų apžvalgos:

Rašykite komentarą

Tęsdami naršymą sutinkate su slapukų (angl. cookies) naudojimu. daugiau...

Slapukai (angl. cookies) naudojami sukurti patrauklią ir patogią vartotojo sąsają ir užtrikina geriausią naršymą. Spausdami "Sutinku" sutinkate su slapukų naudojimu šioje svetainėje.

Užverti